неделя, 7 февруари 2016 г.

Душата или тялото?

   Лятото имах проблем с една алергия и ходих на ирисолог. Той ми каза според снимката на очите ми, че трябва да поработя над тревогите и страховете и ако не го направя няма смисъл да се стремя към по-здравословно хранене. Дали това означава, че да нахраниш душата е по-важно да се погрижиш за храната в чинията си? Това е като да кажеш зрението ли ти е по-ценно или слуха- душата и тялото са едно цяло. По-правилно според мен е да се каже, че обикновено проблемите на тялото са в следсвтвие на проблеми с душата. Ето защо трябва да се погрижим първо за нея. Направих го и продължавам да го правя всеки ден. Сега е ред на тялото- храна, движение, дишане. Храната, която днес се продава в магазините, е пълна с изкуствени „подобрители“. Целта е печалба, а който пък иска нещо по-здравословнo нека плати в пъти по-скъпата био храна, която често не е и толкова био. Лабиринтът изглежда без изход....но това е само привидно...Спокойствие, търпение и бавна...много бавна промяна на хранителните навици. Стигнах до извода, че никакви резки промени, още по-малко тотални забрани на тази или онази храна, не са ок за мен. По-скоро добавяне на по-здравословни, но и по-вкусни варианти на най-вредните храни, които постепенно да отместят „вредителите“. До този извод стигнах аз, а преди малко гледайки филма „Hungry for change” видях, че и там така съветват. Аз не съм за здравословните и безвкусни храни. Ако човек не изпитва удоволствие от храната (както и от всичко останало в живота), той просто няма как да избере дългосрочно една алтернатива, само защото е здравословна. Това е положението;)

Няма коментари: