понеделник, 2 февруари 2015 г.

Kлючове към щастието: важните въпроси

   Кои са важните въпроси, на които е необходимо да си отговорим, ако сме тръгнали към своето щастие, хармония и вътрешен мир:
   Имам ли желание да живея в дълбок вътрешен мир?
   Наясно ли съм, че постигането на вътрешен мир изисква време, желание, мотивация и търпение?
   Наясно ли съм, че е необходимо да поема отговорност за абсолютно всяка своя дума, мисъл, действие и за начина, по който се чувствам във всеки момент?
   Наясно ли съм, че е необходимо да се сблъскам с най-болезнениете спомени от миналото ми, да съм изцяло честен към себе си и да дам прошка на себе си и на онези, които са ме наранили в миналото?
   Наясно ли съм, че е необходимо да познавам себе си, онова, което ме вдъхновява, моите умения и силни страни, както и моите страхове?
   Ето това според мен са пет от най-важните въпроси по пътя към собственото ни щастие.

2 коментара:

Kalin Erenditzov каза...

Аз пак,здрасти :)
Няма лошо,но я няма нишката,която свързва всичко това.
(разбира се според мен)
Хармонията,щастието и вътрешния мир не са три отделни състояния,които да се стремим да ги постигнем.
Едното води до другото - вътрешен мир->хармония->щастие
Тези въпроси са малко разбъркани и меко казано не точни.;)
Ето как го мисля аз:
За да постигне(както казваш ти) човек вътрешен мир трябва:
1.Да опознае себе си.
2.Минавайки през живота си назад,да оправдаеш както своите постъпки,така и на другите.
3.Да можеш да простиш както на себе си,така и на другите тогава, когато никой друг няма смелост да го направи.
4.Да намериш сили сам да се справиш с всички досегашни страхове,които те преследват,защото от сега нататък няма от какво да се страхуваш :)
5.Да стигнеш до знанието,че не ти трябва нищо и никой в материалния свят
и че за всичко,което се случва с теб и с нещата около теб,можеш да поемеш пълната отговорност.
6.Това автоматично ти заклинва усещането ,че си свободен.:)).Разбира се това състояние е много силно и ти си готов да го браниш на всяка цена(както казва един.....:))) –Свободата,Санчо,е на върха на копието....:))
7.Това състояние е твоят избор,твоят начин на живот.С него ти постигаш вътрешен мир и живееш в хармония със себе си.
8.Щастието е в това да намериш твоя вътрешен мир ,който да живее в хармония с теб :)))
(един ден ще дообясня,мисля:))
9.Вътрешния мир е различен за всеки,както и разбирането за свобода и хармония.....
10.Тогава въпросът не е :
-имам ли желание да живея в дълбок вътрешен мир?
а :
-готов ли съм да дам живота си в името на тази моя идея,която ми дава сила да се чувствам свободен?

Вътрешния мир не се постига и не се гради нито с желание,нито с мотивация,нито се изисква търпение за това.
Вътрешния мир се открива.....
За това не са нужни важни или още по-важни въпроси в разбъркан ред или подредени грижовно,
иска се искрица вяра ...:)

Boyana Zhivkova каза...

Калине, здравей;) Как си? Мина време. Надявам се, че всичко е наред с теб и твоите хора. Поздрави...