вторник, 13 май 2014 г.

Най-ефективните начини за справяне със страха от смъртта според мен

Въртим го, сучем го, но винаги в дъното на всичко е страха ни от смъртта. Няма как да не е така...животът е брутален, действителността е смазваща. Днес е едно, утре никой не знае какво ще е. Но въпреки това спасението е само едно (за мен):

Да обичаме живота и да му се наслаждаваме

Да имаме спокойствието и доверието, че всичко се случва за добро и не винаги всичко зависи от нас. Да помним, че човешкият дух не остарява и не умира, той е вечен.

Да се стараем да живеем, прекарвайки максимално много време с най-любимите ни хора

Да се постараем да сме материално и емоционално независими

Да предадем това отношение към живота и на децата си, като не крием от тях какво е смъртта, а напротив, да им обясним спокойно как стоят нещата в живота на практика

Ако направим всичко това, ще ни е много по-лесно да приемем смъртта на близки хора и да свикнем да живеем с нея

4 коментара:

Kalin Erenditzov каза...

(според мен)Търсим решение на даден "проблем" извън него.Това всичкото е вярно,но не помага.Страха е емоция а това е само в твоята глава.
Или по друг начин казано,ти само си мислиш ,че те страх.
Докато хората продължават да си го натрапват,че живота им е брутален и действителността им е смазваща/за което разбира се могат да обвинят много хора ,но не и себе си/,ще продължават да си мислят ,че ги е страх и от смъртта.
Защо?

Boyana каза...

Здравей, Калине. Много интересни коментари. Благодаря. Радвам се на хора, които мислят и излагат детайлно мнението си по теми, които очевидно са им интересни. И аз правя така. Ще прочета всичко, което си написал и ще ти отговоря в близките дни. Поздрави!

Boyana каза...

Аз определено не съм от хората, които мислят, че животът е брутален, но въпреки това имам страх от смъртта (или поне мисля, че имам)

Boyana Zhivkova каза...

Ехеее, забелязах нещо...написала съм в текста, че животът е брутален, а тук твърдя, че не е...е кое е вярно сега да попитам себе си;););)?