събота, 19 октомври 2013 г.

За готините хора с добри сърца


Такааа, няма как да не спомена тази толкова готина история. Аз обичам да правя разни крафтърски неща от типа на дрехи, кукли, картички с разни готини текстове, кутии, дизайнерски книжки и т.н. И се замислих да ги предлагам в платформи от типа на www.etsy.com. Зададох си въпроса: какви данъци трябва да плащам в този случай, без да регистрирам фирма. Оказа се, че отговорът не е толкова лесно да се намери. Аз съм завършила "Финанси" (колкото и да не ви се вярва ...ха-ха) и прочетох закона за облагане на доходите на физически лица и горе-долу се ориентирах. Питах доста хора, счетоводители разни, направих запитване и до НАП, задоволителен отговор не намерих. На края попаднах на една изключително готина счетоводителка, направо да не повярваш. Бях забравила, че има и готини счетоводители. Извинявам се на всички подобни, просто имам непоносимост към това съсловие, защото бях много близо да вляза и аз в него, а изобщо не ми е там мястото. Иначе дори имам и приятели счетоводители и то много добри (те знаят кои са;)). Проблемът е мой, ще кажете и какво са виновни счетоводителите и ще сте напълно прави. Сега сериозно: тази жена наистина ме очарова. Казва се Весела Иванова и движи сайта http://2plus2.bg. Отговори ми бързо и направи специално запитване към НАП (различно е аз да попитам НАП и счетоводител да попита явно). Много сладка жена с чувство за хумор при това. Очарована съм. Толкова съм благодарна, че животът постоянно ме среща с такива хора. Разбира се, не само с такива, но аз виждам тях и ги оценявам. Някой друг път ще разкажа за мамолога ми д-р Тихомир Гемеджиев...такава душица;).

Няма коментари: