сряда, 2 ноември 2011 г.

Първи стъпки в медитацията

       Живеем в постоянен стрес, защото нямаме физическото време да свършим всичко, каквото желаем. Това ни кара да се чувстваме зле. Как да си помогнем и да се успокоим? Чрез медитация. Тя ни успокоява и ни прави по-концентрирани и по-уравновесени, дори и в трудни ситуации, а не толкова зависими от онова, което се случва извън нас. Учи ни да разчитаме на себе си, за да се чувстваме по-спокойни.
       Как да медитираме? Да си намерим спокойно и уютно кътче от дома, където можем да прекараме необезпокоявани 10-15 минути. Идеята е да успокоим непрестанния поток от мисли, в голямата си част негативни. Да седнем в традиционната поза с кръстосани крака или както желаем, важното е да ни е спокойно и удобно и гърбът ни да е изправен, за да не заспим), да затворим очи, евентуално да си пуснем лека музика (чрез нея може да измерим времето, например ако знаем че музиката е 10 или 15 минути). Следващата стъпка е да се съсредоточим върху дишането си, което трябва да е естествено, през носа. В този момент е необходимо да се концентрираме единствено върху дишането си. Това е трудно и изисква време за упражнения, което може да е месец, два, шест или година (зависи и колко често медитираме). Но резултатът си струва: по-спокоен ум и емоции, не толкова подвластни на външни събития и влияния. Всъщност описаната практика може да е самостоятелна медитация или въведение към друга медитационна практика, но при всички положения това е основата на медитацията. Успех!

Няма коментари: