вторник, 13 септември 2011 г.

„Вино от глухарчета“- любовно писмо до едно детство

       Това е заглавието на една прекрасна книга, която получих като подарък за 30-тия си рожден ден. Прочетох я със закъснение това лято, докато мързелувах на морето.
       Разказва за едно лудо лято на 2 малки момчета, изпратени на село. Думите на автора се леят като мед и масло, толкова приятно и оригинално като стихотворение, написано обаче с дълги изречения и без рими. Винаги съм обичала да пиша, но четейки тази книга, осъзнах, че не бих могла да намеря в себе си подобни думи и да ги съчетая толкова майсторски. Да вникна в детайлите, да ги опиша, така че да изрисувам ясна картина в главата на читателите ми. Не мога да правя сложни описания. Моят талант е друг- да пиша кратко и по същество с дълбоки, чувствени думи. Но това не ми пречи да се възхищавам на тези, които пишат описателно и нестандартно. Тази книга за мен беше едно нежно завръщане към собственото ми детство.

2 коментара:

Cinnamon каза...

Това е една от любимите ми книги на Рей Бредбъри. Всеки следващ път откривам нещо ново за себе си в нея, но винаги - че животът е пътешествие, пълно с приключения. Препоръчвам ти и втората книга към Вино от глухарчета - Сбогом, лято.

Boyana каза...

Мерси, Cinnamon, много ми допадна стила на Рей, страхотен е, така че със сигурност ще потърся Сбогом, лято;)