понеделник, 13 юни 2011 г.

Да планираме грубо времето си

Изборът на приоритети е част от дългосрочното ни планиране за постигане на целите ни и реализиране на нашите таланти. Той се базира на ценностната ни система и онова, което обичаме да правим. Аз обичам да си записвам какво имам да правя през следващата седмица и така седмица след седмица, месец след месец и година след година да извървявам пътя си. Много е важно да започваме седмицата с ясна идея какво искаме да изпълним като задачи през нея в рамките на дългосрочното ни планиране. Ясно е, че не винаги можем да се придържаме към тези планове стриктно, но със сигурност можем да изпълняваме най-важните задачи и най-важното - да не губим посоката, поемайки повече задачи, отколкото имаме капацитет да изпълним. След всяка отхвърлена задача е много приятно да се само награждаваме, както сами решим. Всякакви здравословни удоволствия са позволени...Дойде ми свежа идея: да си правим всички тези анализи в малко тефтерче, което да носим в себе си и си записваме, дори и в крачка, всичко, което преценим, че е важно за нас. Свежо, а ? Така хем ще «държим юздите», хем ще имаме усещането за лекота и не прекалено сложни организации, които да не можем да следваме точно, точно, защото са прекалено сложни.
Освен важните за нас цели, свързани с мечтите, които гоним, имаме и куп ежедневни задачи. Аз предпочитам да си записвам и тях: сметки за плащане, хранителни продукти за пазаруване, график за срещи, кино, излизания и пътувания. Така ги отмятам по-бързо и ми остава повече време за по-важните за мен неща.

Няма коментари: