понеделник, 13 юни 2011 г.

Да създаваме уют (вкл. чистота) около нас

Дали сме сред природата или у дома, важно е да пазим чистота, да почистваме след себе си и да си създаваме уют: естетическо усещане за красота, което ни дава чувство за хармония.
Жизнено важно за всеки от нас е да има лично пространство, наречено дом, не просто място, където да преживява. Разликата е, че в дома си ние се чувстваме щастливи. В България, поради ниския стандарт на живот, много млади хора живеят с родителите си и собствените си семейства буквално натъпкани едновременно или просто не се женят, защото грубо казано нямат пари. Това е наистина голям проблем, от който е трудно да излезем. Да живеем под наем е добра алтернатива, ако можем да си го позволим, макар и да е временно решение. Аз имах голям късмет в това отношение. Благодаря на баща ми от цялото си сърце. Майка ми пък помогна много при ремонта на апартамента, който беше в много тежко състояние. Сега е едно малко бонбонче. За мен беше важно да живея самостоятелно и го исках много. И съдбата в лицето на баща ми се намеси.
Моментът, в който се нанесох в новия си дом, беше един от най-прекрасните в живота ми. Да подредиш дом е прекрасно усещане. Да го поддържаш е малко трудно на моменти, но за мен е важно, иначе не се чувствам уютно. Има няколко основни момента в подреждането му: чистота, малки ремонти, когато са необходими, мебели и вещи, но само толкова, от колкото имаме нужда наистина (някои хора смятат, че имат нужда и от дрехите си от детинство, които отдавна не носят, но аз нямам това предвид;). Има и още една ключова любима моя дума: уют, който се създава със сърцето и душите на обитателите и хората, които влизат в дома, храната, която се готви в него, разговорите, които се водят, книгите, които се четат и филмите, които се гледат. Има някои прекрасни детайли, които хем са практични, хем са много красиви и създаващи уют, например кошници, пълни с различни предмети, вместо шкафове със студено излъчване. Други идеи в тази насока са: снимки, картини, различни надписи и думи, свещи, цветя и книги. Домашният уют е една любима моя тема, хоби и малък талант. Обожавам да изработвам сама различни предмети за дома ми. Сега съм си намислила една декоративна кукла, която да покрива кабелите на компютъра. Уютът е положителната енергия на дома във всичките и измерения.
Ако можем да си позволим по-качествени материали за настилки и мебели е много добре, но дори и да не можем, това не е основното. Все пак е важно всичко в нашия дом да ни харесва. Цветовете в дома са въпрос на личен избор, моите са весели и разнообразни, но не много ярки. Обичам цветове като бяло, пепел от рози, бледо лилаво.
Моят дом е малък и това го прави лесен за поддържане – няколко часа веднъж седмично са достатъчни, за да е чист и приятен. През останалото време гледам да поддържам чистота в зоните, които се цапат най-много: кухнята например. Редът и чистотата у дома и на работното място ни позволяват ежедневието ни да протича по-спокойно и приятно, както за нас, така и за нашите гости. Аз не мога да живея в разхвърляна и мръсна среда, чувствам дисбаланс. Затова се стремя към ред и чистота. Хората на изкуството имат навика да живеят в творчески хаос и твърдят, че така им харесва. Според мен просто ги мързи да чистят и подреждат.

Няма коментари: