събота, 12 март 2011 г.

Седмица на вътрешния мир-ден първи

Както си обещах вчера, от днес започва седмицата, в която ще се стремя да съм напълно спокойна и ще анализирам причината за лошите мисли, които ме спохождат.
Какво се случи днес?
Водя постоянен вътрешен диалог със себе си. Спокойно, не съм полудяла;), просто си размишлявам на ум, така, както съм обичала винаги. Тази работата със себе убеждаването е трудна. Но не е непосилна. Не се получава от само себе си. Но и насила няма да стане. Опитах се да си кажа, че да се тревожиш е безотговорно, а аз не обичам да съм безотговорна. Хитро, а;). Истината е, че днес се чувствам много добре, идват ми разни кофти мисли от време на време, но идеята ми е не да ги гоня или да ги подтискам, идеята ми е да оставам спокойна, дори и когато имам лоша мисъл, да не се тревожа за абсолютно нищо, тази мисъл да не ме стресира и стряска по никакъв начин и да си оставам спокойна, а мисълта просто да си отминава.
Днес беше прекрасен ден, с много слънце. Най-сетне, след зимата;). Преди 2-3 дни бях на една йога лекция на тема „Антар Мауна”. Това е техника за медитация, която в превод буквално означава „Вътрешна тишина”. Идеята на тази практика е да се научим да контролираме мислите си (положителни и отрицателни) до състояние, в което съзнанието ни е напълно спокойно и изпразнено от мисли, а ние сме в ролята на безпристрастен наблюдател на самите себе си. Мисля, че е много полезна тази медитация. Медитирайки, минаваме през 6 етапа отвън навътре-от осъзнаването на външната среда с всички нейни звуци, шумове, миризми, изобщо всички усещания до пълно осъзнаване и контрол на вътрешния ни свят и мисли. Етапи 4,5,6 са за онези, които са усвоили напълно 1,2 и 3 с цел постигане на пълен покой на ума, изпразване от мисли. Първите три етапа включват следното:
1.Осъзнаване на външните сетивни възприятия: да осъзнаваме напълно и дълбоко всички усещания извън нас до такава степен, че те да не ни влияят негативно, да се абстрахираме от тях и да се насочим към вътрешния си свят
2.Напълно осъзнато наблюдаване на спонтанните ни мисли без страх и подтискане
3.Създаване на мисли и разпореждане с тях: тук идеята е съзнателно да си избираме тема, по която да мислим, препоръчително е тази тема да е болезнена за нас, за да ни е по-трудно; насочвайки мисълта си към нея, ние предизвикваме поток от по-дълбоко вкоренени мисли и страхове, които излизат от нас
Тази информация е моя лична интерпретация на чутото и прочетеното по темата и не претендира за 100% прецизност. За повече, по-прецизна и детайлна информация прилагам линк към сайта на Светлана Благоева, която е йога учител. Сайтът е много богат на качествена и полезна информация:
http://www.yoga108.info/inspiration/meditation_yoga.html

Няма коментари: